jueves, 18 de junio de 2015

Viimeistä viedään

Päivitykset on vähentyny sitä myötä ku aikakin. Yritän olla kokoajan liikkeessä ja on tullu oltuu tosi vähän koneella viimesten viikkojen aikana. Mulla on Uruguayssa enää 20 päivää jäljellä. Joka aamu ku nousen sängystä, mietin, et mulla on tääs yks päivä vähemmän aikaa. Kävellessä kouluun mietin mun koulureittiä, tunnilla mietin kuinka monta tuntia oon viettäny samassa luokassa, keskustassa mietin kaikkia niitä kesäöitä puistossa, hetkiä aamuyöstä baarissa ja keskusteluja aukion penkillä. 

Kaikissa paikoissa mietin, etten ehkä koskaan tuu palaamaan tänne.





Viimeset viikot on menny tosi mukavasti ja kaikkee jännää taas tapahtunu. Lähetään liikkeelle mainitsemisen arvosista asioista!

Nuori suomalaisnainen ei oo hirveen arkinen juttu Uruguayssa, joten mä oon puolivahingossa tehny ittestäni aika kuuluisan Saltossa. Radiohaastattelun jälkeen tosi monet eri kanavat kuuli musta ja sain sit kutsun 2 TV-kanavalle haastatteluun ja YFUn kanssa mentiin viel kolmannelle kanavalle, sekä päivän lehteen.. success ? Tarkotuksena on viel mennä rock-radioon ohjelmaa tekemään, mut saa nähä riittääkö aika :D 

Televisio haastattelu kotosalla...

...ja toinen studiolla!
YFU-porukalla radiossa..
...ja telkkarissa!
Toinen uus juttu on, et oon käyny hirveesti mun kodin läheisellä maatilalla hengailemassa. Kävin ratsastuskilpailuja kattomassa ja päädyin kysymään tilan omistajalta et voisiko tulla joku kerta ratsastamaan. Nyt 4 maastoreissua takana ja pääsin lehmääki lypsämään! Maaseutu sopii mulle!





Musta alkaa tulla maisemakuvaaja..
Tällä viikolla oon ollu huippukiireinen, koska saksalainen vaihtari, Danko, tuli Saltoo kylään ja majotusongelmien jälkeen mä sain sen järkättyä mun kaverin, Felipen, kämpille. Ollaan vietetty nyt tiiviisti 5 päivää ja 5 yötä Felipen ja Dankon kanssa, välillä eri vaihtareiden ja muiden tuttujen maustaessa porukkaa. On tullu käytyä bileissä, cruisailtuu rannikolla, istuttuu puistossa, seurattuu Uruguayta futiksessa, juotua olutta ja herättyä vääristä sängyistä. Tosi hauskaa on ollu. Tänään kuitenki sovittiin ansaittu vapaapäivä toisistamme, mut huomenna uuteen nousuun ja 3 päivää viel jäljellä!





Tää on oletusarvosesti täysin laillinen kuva


Super houstit!




OFJD \,,/
Cruisig!!
Moi pojat
Huomatkaa Danko seksikkäissä Uruguay laseissa taustalla!


Vaihtarijengi!
Vamos arriba Uruguay!!
En ees tiiä onko tää yö- vai aamu-selfie XD
Tää oli neljäs aamu yhessä... Bileet paistaa kasvoilta?



Oisko mexicolaista hiphoppia tällä kertaa ?
No, Saltossa ei muutenkaan itseasiassa oo mitenkään arkinen meno.

Salton kunta on hirveissä ongelmissa epäonnistuneiden kunnallisvaalien takia. Jostain syystä Salto jäi totaalisen köyhäks vaalien jälkeen, joittenki poliitikkojen sijottaessa rahat väärin. Nyt 2 viikon aikana Saltossa ei oo kulkenu bussit, Termakset on suljettu, kaikki kunnan toimistot, posti yms. on suljettu. Ja mikä kauheinta, roska-autot on lakossa myös. Näin ollen kävelen 4 kilometriä paskasen kaupungin läpi, joka kerta kun haluun keskustaan tai kouluun. Ihmisten elämäntaso on laskenu silmissä, ku tuhannet kunnantyöntekijät ei oo saanu kuun palkkaa.

Vaikka ihmisten vihaset reaktiot on täysin ymmärrettäviä, silti ei monella hirveesti oo järki pääkopassa pakottanu. Monet protestoi julkisialakkoja jättämättä koulun ja töissä käymisen, ja siis musta tuntuu et ihmiset roskaa teitä ihan piruuttaan. Mun perhe kerää kaikki roskat meiän takapihalle pahvilaatikkoon ja isoihin jätesäkkeihi, siinä ku monet ihmiset käy viskaamassa avonaiset roskasäkit kaduille. Tää on järkyttävä näky ihan oikeesti.




No, tulevalla viikolla kaiken pitäis taas järjestyä ja kaikesta huolimatta oon onnistunu jotenki päin elelemään normaalia elämää. Käyn koulussa aina välillä, nautin kokkikursseista ja istuskelen aukiolla kavereiden kanssa. 


Yliopiston muurin maalailua
Tää on näitä päiviä....

Pakollinen.. ja loistava Charlie challenge!
Peñarol futisjoukkueen voitonjuhla keskustassa!
Antonella <3
Kohta alkaa pakkausvalmistelut!
Terkkuja

No hay comentarios.:

Publicar un comentario