domingo, 12 de abril de 2015

Pääsiäisloma Part. 2 Rocha

Suoraan jatkoa edelliseen!

Torstai aamuna sain taas raahailla 50 kilosta matkalaukkua kohti terminaalia, missä suomalainen vaihtari Aino ja virolainen Karmen jo ootteli Rochalle vievien matkalippujen kanssa! Bussimatka meni kuulumisia vaihdellen ja pääpysäkillä ruotsalainen host, Rebecca, oli jo oottamassa. Ensimmäinen päivä lähti käyntiin lounaan jälkeen La Aquada rannalla uiden, matea juoden ja naureskellen. Auringon laskua siirryttiin kattomaan La Paloman rannalle. Käytiin uimassa jääkylmässä meressä auringon jo laskettua ja istuskeltiin rannalla, ku Karmen totes ”Näyttääpäs tosi paljon Pablolta toi mies”. Käänsin päätä ja sain todeta jäätävää naurua seuraten ”Se on!”. Saatiin sovittua kyyti seuraavalle päivälle kauempana sijaitsevalle Valizas rannalle!

Yöllä pitiki sitte lähteä tutkimaan rantakaupungin clubeja! Valitettavasti en ollu yhtään bailutuulella, eikä alkoholi maittanu, joten ilta meni vähän tuskasen hitaasti vaikka oli mulla tosi hauskaakin tyttöjen kanssa tanssiessa. Jollekkin toiselle taas alkoholi maittoki sit vähän enenmmän ja saatiin kuunnella koko yö tarinoita siitä miten eräs yritti sytyttää röökiä filterin puolelta, veti kaasut keuhkoihin ja nyt sillä on syöpä, tai kaks :DDDD

Aamulla lähti eka kokonainen päivä käyntiin ja oli kyllä ihan kreisi ihana!! Jo ennen lounasta lähettiin viereiselle rannalle treenaamaan surffaamista kiitettävän kuumassa seurassa! Loistavan ”surffikokemukseni” takia pääsin seisomaan lähes jokasella aallolla jonka kaappasin ja muutamaan otteeseen pääsin kääntelemäänki lautaa! Päivä alko siis aivan loistavasti.

Palattiin Rebeccan kämpille myöhäselle lounaalle ja iltapäivästä lähettiin Pablon kanssa kohti Valizas’ia. Mä_rakastin_sitä!!! Ihana hippikylä kauniin laakeen rannan vieressä, joka kauempana muuttu aavikkomaisiks hiekkakummuiks. Lisäks ei oltais voitu kauniimpaan aikaan voitu sinne sattua, ku auringon laskiessa rannan puoli sytty tuleen valkosen täysikuun hohteassa täydellisenä.

Seuraanikaan en olis osannu paremmin valita...

Illalla autossa saatiin lisäks viel illalliskutsu Pablon kämpille ja lopulta kotiin poikkeamatta jatkettiin suoraan supermarkettiin ostamaan olutta ja omenoita! Kämpillä valmistettiin jotenkuten yhteisvoimin superherkullista kanarisottoa ja juotiin hyvää uruguaylaista punaviiniä. Päivä ei ois voinu täydellisemmin päättyy.

La Aquada

Barra de Valizas

Seuraavana päivänä heräiltiin myöhään ja hiljalleen lähettiin kohti La Pedreraa, jossa joulukuussa käytiin YFUn kanssa. Hirvee muistojen purkautuminen ku nähtiin taas Compay Hostel, jossa vietettiin yöt ja lähiranta, missä tuli pelleiltyä koko vaihtariporukalla. En voinu unohtaa sitäkään, et mua pisti ampiainen tolla rannalla, joten vietin aikani nenä hiekassa :DD! Auringon oton jälkeen mentiin keskuskadulle tutkimaan kauppoja ja löydettiin kiva baari mistä saatiin kaikille oluet ja pizzat 15 eurolla kaikki yhteensä!! Iltapäivällä käytiin vielä La Palomalla shoppailemassa ja sen jälkeen oli vuorossa Pääsiäisyön asado. Jälkiruuaks oli Karmenin virolaista ”Kamaa” ja uruguaylaisen pääsiäisperinteen mukaan rikottiin kaikille yhteiseks ostettu jättisuklaamuna.

Myöhemmin taas yöllä lähettiin ”lauantain kunniaks” kohti Aloha nimistä pubia. Perinteisen uruguaylaisen sähläilyn jälkeen päädyttiin ovelle saakka toteaamaan et ”Ai tää maksaa..?” ja lähettiin takas La Pedreraan missä mentiin tyylikkääseen avokatto baariin missä oli sisällä sellanen cool Somersby siideri –mainoksen puu!! Yö oli lyhyt mut villi ja lopulta päädyttiin Karmenin kanssa sukkasiltaan juoksemaan ja huutamaan rannalle auringon noustessa.. Aamulla maistui kahvi.

Normi viinipänikkä... eilen 70 pesoa, tänään 72!

Viimenen päivä lähti käyntiin 3 tunnin yöunien jälkeen. Väsymyksestä ja isoista aalloista huolimatta halusin surffata lisää ja vuokrasin laudan tunniks.

Ensimmäistä kertaa elämä vilisi filminä silmissä, lyödessäni pääni pohjaan ja surffilaudan vetäessä mua turvanauhasta syvemmälle merelle. Hapen jo loppuessa sain noustua pintaan, uuden aallon taas syöstessä mut pohjaan ja kiskasemalla rankasti taas nilkasta kauemmas laudan mukana.

Tässä sitä taas silti istutaan. Lopulta sain otettua itteäni niskasta kiinni ja polkasin sen verran vauhtia pohjasta, et pääsin laudan päälle ja kaappasin aallon rantaan saakka. Kiskastessani turvanarun irti ja kaatuessani kuivaan hiekkaan, näin kauempana hengenpelastajien tornissa punasen lipun.

Mä oon onnellinen ollessani hengissä ja eläessäni tätä kokemusta.

Rannasta mentiin vielä keskuskadulle kuuntelemaan tosi hyvää reggae ja folk tyyppistä bändiä, tutkittiin vähän kauppoja ja sit oliki aika lähteä pakkailemaan ja matka jatku taas kohti Saltoa.