domingo, 28 de diciembre de 2014

Joulu ja... cumbiaa, oikeesti taasko?

Oon taas Fray Bentoksella, istun olkkarin lattialla ilman housuja tuskissani kahden tuulettimen puhaltaessa täysillä, kuuntelen koiravauvojen unissa keskustelua ja juon kiitettävän kylmää olutta. Mun kirottu sisko, Angelina, lähti perheensä kanssa synttäreille ja jätti mut tänne yksin kokkailemaan! Noh, totesin että tekee ihan hyvää viettää nyt koti-ilta vaihteeks, et saa vähän rästiin jääneitä asioita tehtyä ja pohdittua.


Lähdetään vaikka siitä, että tosi hyvää (jo mennyttä) joulua kaikille ja ihanaa uuden vuoden odottelua! Valehtelematta mulla ei ollut erityisen mielenkiintonen joulu. Alusta saakka olin päättäny, et mä en joulua tänä vuonna vietä ollenkaan, koska Suomessa se on mulle hirveen iso ja tärkee perhejuttu, joten mulle oli aika vaikeeta olla täällä. Tiesin sen jo aikasemmin, joten, kun mun sisko kysy et mitä jos en viettäiskään joulua Saltossa mun muun isäntäperheen kanssa, vaan tulisin Fray Bentokselle, en voinu kieltäytyä. Puhuin pitkään mun perheen ja yhen YFUn vapaaehtosen kanssa et onks se hyvä idea, koska joulu ois nimenomaan perhejuhla joka ”pitäis” viettää isäntäperheessä, mut ehkä hieman itsekkäänä totesin tän olevan paras vaihtoehto mulle, sen kannalta et tääl tiesin ikävöiväni Suomea vähemmän.

Halusin vaan lukea Cosmoa... vauvat hyökkäs!!


Mutta joo, aattona herättiin aikasin siskon kanssa ja alettiin siivota ja kokata. Tein tosi hyvän voileipäkakun ja väännettiin pipareita! Taikinan teko oli kyl yks seikkailu :’D Ongelma oli siis et meil ei ollu siirappii ja sisko totes et hei sehän tehää vaa keittämäl sokerii! …noh, kävi selväks että ei kyllä todellakaan tehdä ku mul oli lähinnä limasta kiveä muistuttava ”taikina” kädessä!! Toinen kerta toden sano ja saatiin tosi herkullisia pipareita. Puuhastelun jälkeen laittauduttiin näteiks ja katettiin pöytä. Urugualaisten jouluperinteiden mukaisesti kaheltatoista yöllä mentiin ampumaan raketteja, jonka aikana joulupukki kävi jättämässä kaikille yhen paketin. Mulle pukki tosi kivan paitulin!! Sen jälkeen syötiin ja juotiin hirrrmusesti. Mä olisin halunnu lähtee bilettää ja meil oli se suunnitelmissa, mut se sit sattuneista syistä vähä jäi :D 






"Vähäx sä oot kokkihhh"
..tyhmät ei muista..

Siis, niin meiän tuuria :DD


                                                                Ei haitannu menoa ;)












25. päivä oli aika perinteinen, heräsin neljältä, söin eilisiä ruokia ja menin uima-altaaseen oluelle jajajajajjja :D Illalla lähettiin käymään Las Cañas -biitsillä!








Sit palataan vähän taakke päin. Eli tulin tänne lauantaina, siis TODELLAKIN iiihan sattumalta just sinä päivänä ku AX-13 soitti paikallisella clubilla, oho? Jajjjaja mä en kestä, oon kettu. Mut joo musta on tullu jo niin cumbia nena (lapsi), et pompin _taas_ eturivissä laulaen jokasessa biisissä täysillä mukana. Mut tosiaan, oli vierähtäny jo 3 kuukautta siitä ku näin poikia tääl viimeks ja olis taas ollu paljon enemmän vaihdetttavia kuulumisia, ku mitä oli aikaa. Tää mun pianisti ku viel sattu olemaan niin fanityttöjen piirittämä et päädyin lavan reunalle odottamaan naureskellen. Lopulta sain tyttöystävä-leiman otsaan varastaessani mun kuumiksen hyeenoilta ja elämäni romanttisimman suudelman lämpimässä kesäsateessa...
Saatan vaikuttaa rauhalliselta, mut mul kesti 15 minuuttii kirjottaa toi lause koska en pystyny olemaan kiljumatta ja hyppimättä ylös-alas samaan aikaan ajatellessa asiaa :DDDDDD











JEJEJEJEJEJ Spotatkaa meitsi eturivistä ;)




                                                              Tää on vaan niin hyvä...

Mm, sit oli joulu välissä ja taas seuraavana perjantaina lähin taas nauttimaan Uruguayn yöstä, tällä kertaa vaihtarikaverin Connorin kanssa. Mentiin ramblalle (joen ranta) sen kavereiden kanssa, ja oli tosi siistiä taas tavata paljon uusia ihmisiä. Päivän paras löytö –pokaali menee kyl suomalaiselle kundille :DDD Mentiin Connorin kanssa yhteen porukkaan ja kertoessani olevani Suomesta, yks poika totes ”semi-chillisti” että joo hei niin on Terokin, se seisoo tuolla ja osotti, kieltämättä, selvästi supi-suomalaista kundia.

Hetken päästä seisoin monttu auki jumalan selän takana Uruguaylaisessa pikkukylässä ja miellyttävä nuori mies kysy hauskasti murtaen ”Siis oottekste suomalaisia?” SE HETKI. SE TUNNE.

Keskustelu alko perinteisesti: ”NO JOO MITÄ APUA JOO OON MINÄ OON APUA MOI MITÄ APUA EI OO TODELLISTA” – noloa. Oli tosi siistiä jutella oikeesti, mikä sattuma! Tosiaan tääl Fray Bentoksella on jotain suomalaisia paperitehtaita, minkä takia aikoinaan monet suomalaiset muutti Uruguayhin töitten perässä (Ei kyllä ikinä koulussa kerrottu). Mut nyt kaikki paitsi yks perhe on lähteny takas, ja nää on asunu tääl 8 vuotta! Sellasta :D

<3
Lauantaina lähin juhlimaa - ekaa kertaa - yksin. Hyödynsin suomalaisuuttani ja sain ensin kyydin kaupungin toiselle puolelle bileisiin, missä soitti (taas cumbiaa eiii) Lucas Sugo, sen jälkeen ilmaset juomat (koska oon paras ja ’tunnen’ yhen vartijan) ja lopulta kaheksalta aamulla kyydin takas kotiovelle. Success.

Clubilta voin kertoo sen verran, et vietin iltaani erään (aluks) tosi miellyttävän kundin kanssa ja päädyin, noh, tapaamaan sen vanhemmat. Jo tokaa kertaa Uruguyssa sain todeta miehelle ”musta tuntuu että kaikki tuijottaa meitä” ja vastauksena ”Joo, no, mä oon vähän niinku kuuluisa täällä.” Vedänkö ees julkkiksia puoleeni? En kuitenkaa saanu vastausta, en tiiä mistä mun pitäs se jätkä tuntee. Ei ollu Maraman (cumbia bändi…) laulaja, mitä salaa toivoin hetken ajan.. Kuitenkin, ei keretty perhepäivällisiä sopia ku meillä tuli riita ja häivyin tuohtuneena ettimään muuta seuraa. Hetken päästä siististi pukeutunu mies tuli ottamaan mua käsivarresta kiinni ja käytännössä kuiskas mulle korvaan ”Sun pitää tulla nyt heti mun mukaan, et voi lähteä tolleen yksin.” Mulla meni niiiin hilseen yli, et menin tän herran mukaan, joka (SIIS MITÄ) vei mut tän kundin ja sen perheen luokse ja dumppas mut vaa sen kundin kainaloon. Krhm, tulisella luonteella varustettuna räyhäsin koko perheen edessä - SIIS ONKO SULLA JOKU HELVETIN PALVELIJA HENKIVARTIJA EMMÄ TIIÄ MUKANA ITSEKÄS PASKA LUULET VÄHÄ LIIKAA ITESTÄS – ja tömistelin pois. En saanu kauaa olla rauhassa, ku äijä juos toista kertaa mun perään ja vei mut siis väkisin tän herra julkimon luokse. Tiputin vissii yhen pilvilinnan käyttäessäni aika, noo, miten sen nyt sanois.. tappavia ilmauksia siitä jätkästä. Herra pakeni tosi nopeesti paikalta, enkä enää nähny koko illan aikana niissä bileissä. Sori, jos loukkas, tarkotin joka sanaa dorka :=) Kuulostan ehkä sydäntensärkijältä, mut se nyt vaan oli täys mulkku, kivat vanhemmat kyl jajajajaj :D



                    Nauttikaa cumbiasta jajaj BAILA NENA CON MARAMAA

Semmosta kuuluu nyt tänne Fray Bentokselle J

Saltossa joulukuun alussa tuli käytyä sadetta pitelemässä Chiquin kanssa Salton sillalla, Teleton rahan keräyksessä, kehitysvammaisille lapsille ja pidettiin Kellylle läksiäiset, vaikkei se nyt sit lähekkään jajajaj :D! Tuli myös kakkuläskeiltyä Agun kanssa, syötyä ekaa kertaa kalaa täällä (hyi) ja tuunailtuu muutamat paitulit ja shortsit!!


Tefa ja Karmen











Oon suomalainen, en idiootti

EN oo saksalainen










HYVÄÄ TULEVAA VUOTTA PUPUSET, varovaisii niitte rakettejen kanssa taas <3

5 comentarios:

  1. Oon alusta asti seurannu tätä sun blogia ja oon ihan koukussa! :D Käyn koko ajan kattomassa millon sulta ois tullu uutta postausta. Toivottavasti jaksat pitää tätä blogia koko sen ajan minkä oot siellä (ja miksei vaikka vielä sen jälkeenkin!), koska täällä ainakin yksi innokas lukija <3

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Voi ei, ihana kommentti!! Kiitos, kiva kuulla :D Pyrin päivittää 2 kertaa kuussa nykyään, nii tulee sellasii mukavan täyteläisii päivityksii.

      Eliminar
  2. Random question but how tall are you? :D

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Well this came out of the bushes jajajaj! I'm 168cm, I always thought I'm too small, but in Uruguay.. gosh I'm huge with that size!! :D

      Eliminar
    2. Jajaj well enjoy :D

      Eliminar